Interviewserie over kwaliteitsplannen gebundeld

De interviewserie met zes dubbelinterviews met verpleeghuisbestuurders en vertegenwoordigers van zorgkantoren over hun kwaliteitsplan is gebundeld in het boekje In dialoog over kwaliteit verpleeghuiszorg. Zorgorganisaties gaan met hun zorgkantoor in gesprek over het kwaliteitsplan. Wat maakt een kwaliteitsplan goed? En hoe werken zorgorganisatie en zorgkantoor samen?
Zorgorganisaties moeten volgens het kwaliteitskader onder andere via het kwaliteitsplan en het kwaliteitsverslag inzichtelijk maken hoe ze werken aan continu leren en het verbeteren van kwaliteit.
Lees het boekje ‘In dialoog over kwaliteit verpleeghuiszorg’ met zes dubbelinterviews met verpleeghuisbestuurders en vertegenwoordigers van zorgkantoren over het kwaliteitsplan. Daarnaast leest u een interview met Marjan Schoneveld van Zorgverzekeraars Nederland over de analyse van de kwaliteitsplannen en een interview met Mireille de Wee (ActiZ) over de publicatie Resultaten uit het verpleeghuis.
Meer weten
- Marjon Schoneveld (ZN): ‘De kwaliteitsplannen bieden goede basis voor de dialoog over kwaliteit tussen zorgaanbieders en zorgkantoren’
- Mireille de Wee (ActiZ): ‘Met verhalen versterken we het imago van de sector’
- Dialoog Humanitas Deventer en Eno: ‘Ons uitgangspunt is de dagstructuur als feestje’
- Dialoog Het Baken en Zilveren Kruis: ‘Kwaliteit is zorgen dat wat je doet past bij de bewoner’
- Dialoog Zorggroep ter Weel en CZ: ‘Zorggroep ter Weel maakt kwaliteit op locatieniveau zichtbaar’
- Dialoog Zorgcentrum Aelsmeer en Zorg en Zekerheid: ‘Voor Zorg en Zekerheid staat het verbeterplan van Aelsmeer in de top 5’
- Dialoog Thebe en VGZ: ‘Thebe kiest met opzet kwaliteitsplan voor lokaal maatwerk’
- Dialoog Azora en Menzis: Menzis herkent eigen visie verpleeghuiszorg in kwaliteitsplan Azora
- Bekijk het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg.
- Lees meer over het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg in het gelijknamige themadossier
Geplaatst op: 5 juli 2018
Laatst gewijzigd op: 17 augustus 2022