Free Learning: Goed in Gesprek
Gepubliceerd op: 16-04-2023
Laatst bijgewerkt op: 23-10-2025
Als zorgverlener ben je in gesprek met cliënten, collega’s, mantelzorgers, familie, vrienden en naasten. Goede gesprekken zijn dus belangrijk. Met de vernieuwde e-learning Goed in Gesprek leer je beter communiceren in de zorg. Op deze pagina vind je meer informatie over de e-learning en een verwijzing ernaartoe.
In het kort
Type tool
E-learning
Voor wie
Verpleegkundigen, Verzorgenden, Zorgmanagers, Zorgverleners, Beleidsmedewerkers, Naasten, Mantelzorgers
Cliëntgroep
Ouderen
Soort kennis
Praktijk
Bron
Auteur
Ontwikkelaar
LOCOmotion en Vilans
In de e-learning leer je door 21 vragen te beantwoorden hoe je een goed gesprek kunt voeren. Je ziet filmpjes met duidelijke voorbeelden van wat wel en niet werkt. Heb je een vraag beantwoord? Dan krijg je meteen een uitleg. Je leert hierdoor sneller. De e-learning gaat onder andere over de volgende onderwerpen:
- Hoe voer je een goed gesprek?
- Welke vragen helpen daarbij?
- Hoe kun je goed feedback geven en ontvangen?
- Wat zijn afweermechanismes?
- Wat is actief luisteren?
- Hoe maak je een gesprek doelgericht?
Ontvang een certificaat
Je kunt de e-learning zo vaak doen als je wil. Heb je voldoende vragen goed beantwoord? Dan kun je een certificaat downloaden en printen. Je kunt de e-learning ook op een tablet of smartphone doen. De inhoud sluit aan bij de kwaliteitskaders in de zorg.
De e-learning is heel laagdrempelig en bedoeld voor verzorgenden, verpleegkundigen en woonbegeleiders. Eigenlijk voor iedereen die beter wil leren communiceren.
Accreditatiepunten voor beroepsregister
Ben je geregistreerd? Voor de e-learning kun je een accreditatiepunt halen voor het Kwaliteitsregister Verpleegkundigen en Verzorgenden van V&VN. Dit kost wel 4 euro administratiekosten. De e-learning kan je doen als zelfstudie, maar kan ook goed in opleidingen gebruikt worden.