Argos Zorggroep meet cliënttevredenheid met QDNA

Argos Zorggroep meet haar cliënttevredenheid met QDNA. Argos heeft door dit systeem 24 uur per dag inzicht in de resultaten van het cliënttevredenheidsonderzoek en gebruikt deze om haar zorg- en dienstverlening nog beter af te stemmen op de wensen van haar cliënten.

Het QDNA onderzoek bestaat uit een vragenlijst die wordt afgenomen via iPads. Deze iPads zijn in alle huizen van Argos te vinden en staan opgesteld in kleurrijke zuilen. Cliënten en hun naasten kunnen, wanneer het hen uitkomt, de enquête anoniem invullen. Dit kost ongeveer 5 minuten van hun tijd. De thema’s van het onderzoek, zoals eten en drinken, bejegening en kwaliteit van zorg, wisselen regelmatig. De cliëntenraad is actief betrokken bij het samenstellen van de vragen. Dankzij QDNA is er minder registratielast en hebben medewerkers meer tijd voor de daadwerkelijke zorg en aandacht.

In onderstaande video vertelt Simone Overbeeke, beleidsmedewerker bij Argos Zorggroep, over de ervaringen van Argos Zorggroep met QDNA.

Meer weten

 


Geplaatst op: 12 september 2017
Laatst gewijzigd op: 12 september 2017