Verslag: Ken je cliënt

Op 20 september 2016 ontving Rivas Zorggroep de deelnemers van groep 6 op haar locatie Waerthove. Thema van de dag: Ken je cliënt.

Gewoontegetrouw werken

Rivas Zorggroep vertelde welke inzichten ze hebben opgedaan in hun traject. De organisatie maakt op 3 pilotlocaties een verdiepingsslag in de kleinschalige zorg voor de mensen met dementie met betrekking tot hun gewoonten en rituelen. Met het programma Gewoontegetrouw dat binnen Waardigheid en trots loopt, willen medewerkers van Rivas het welzijn van bewoners met dementie nog verder bevorderen. Bekijk de inspirerende inzichten die ze deelden in hun presentatie.

Gedurende de middag werden een aantal tips en ontwikkelpunten geformuleerd. Organisaties geven aan in hun ontwikkeling van de plannen van aanpak ruim over de helft te zijn. Een aantal neemt de stap om de opgedane inzichten te implementeren binnen de hele organisatie.

Rivas Gewoontetrouw

De klantreis – hoe sluiten we er op aan?

De deelnemers aan groep 6 van Waardigheid en trots – Ruimte voor verpleeghuizen delen de wens om aan te sluiten op de klantbeleving en -behoefte. In marketing is dit al langer een begrip. Hoe goed sluiten wij als VVT organisaties aan op de behoefte van de bewoner in de fase van oriëntatie op zorg, verhuizing, verblijf en laatste fase van hun leven in het verpleeghuis? Ingrid Beerse, marketeer in de zorg, nam de deelnemers in het tweede deel van de bijeenkomst mee op reis.

Verslag door Rene Denis en Christina Bierma, themacoördinatoren WT

Meer weten

 


Geplaatst op: 4 oktober 2016
Laatst gewijzigd op: 28 oktober 2019