Medezeggenschap

Afbeelding bij 'Verslag: Startbijeenkomst 17 nieuwe deelnemers aan Waardigheid en trots – Ruimte voor verpleeghuizen'

Verslag: Startbijeenkomst 17 nieuwe deelnemers aan Waardigheid en trots – Ruimte voor verpleeghuizen

Verslagen - 30 september 2016 - Op 22 september kwamen 17 organisaties bij elkaar voor de aftrap van hun deelname aan het programma Waardigheid en trots – Ruimte voor verpleeghuizen.
onderwerp: Technologie

Afbeelding bij 'Ruud Nijland: ‘Commentaar leveren is gemakkelijk, maar hoe zou je het dan willen?’'

Ruud Nijland: ‘Commentaar leveren is gemakkelijk, maar hoe zou je het dan willen?’

Praktijk - 20 september 2016 - Het afgelopen voorjaar werd Ruud Nijland als eerste benaderd om deel te nemen aan een project om het wonen in De Heikant van Sensire plezieriger te maken.
onderwerpen: Familieparticipatie, Dementie

Afbeelding bij 'Peter Beijers (Laverhof): ‘De bestaande governance heeft zijn langste tijd gehad’'

Peter Beijers (Laverhof): ‘De bestaande governance heeft zijn langste tijd gehad’

Praktijk - 21 juli 2016 - Peter Beijers is bestuurder van Laverhof, een zorgorganisatie in Heeswijk-Dinther. Hij blogt over de nieuwe maatschappelijke functie van zorgorganisaties.
onderwerpen: Familieparticipatie, Cliëntenparticipatie

Afbeelding bij 'Coloriet geeft kleur aan een waardevol leven van haar bewoners'

Coloriet geeft kleur aan een waardevol leven van haar bewoners

Praktijk - 27 juni 2016 - Coloriet uit Lelystad kleurt haar visie in met allerlei waardevolle vernieuwingen op het gebied van onder meer kwaliteit, medezeggenschap en welzijn.
onderwerpen: Familieparticipatie, Meten en monitoren

Afbeelding bij 'Jos Jurgens (Sevagram): ‘Interactieve medezeggenschap. Hoe doe je dat?’'

Jos Jurgens (Sevagram): ‘Interactieve medezeggenschap. Hoe doe je dat?’

Praktijk - 23 juni 2016 - Jos Jurgens is directeur van de zorgcentra van Sevagram in Heerlen. Hij blogt over kwaliteit van zorg en interactieve medezeggenschap als werkvorm.
onderwerp: Samenwerking

Afbeelding bij 'Vragenlijst FPI NL ‘Betrokkenheid bij zorg voor naasten’'

Vragenlijst FPI NL ‘Betrokkenheid bij zorg voor naasten’

Praktijk - 10 juni 2016 - Het Trimbos-instituut vertaalde de vragenlijst Family Perceived Involvement (FPI) in individualized long-term care, ontwikkeld door Reid, Chappell & Gish.
onderwerpen: Familieparticipatie, Mantelzorg

Afbeelding bij 'Geeske Telgen (CCR Opella): ‘Zeggenschap hoort zo laag mogelijk in de organisatie’'

Geeske Telgen (CCR Opella): ‘Zeggenschap hoort zo laag mogelijk in de organisatie’

Praktijk - 6 mei 2016 - Opella geeft de zorg al jaren vorm vanuit het perspectief van de klant. Nu sluit ook de belangenbehartiging aan bij deze besturingsfilosofie.

Afbeelding bij 'Dianda Veldman (NPCF): ‘Waardering voor het verpleeghuis’'

Dianda Veldman (NPCF): ‘Waardering voor het verpleeghuis’

Praktijk - 24 maart 2016 - Dianda Veldman, directeur van de NPCF, woonde op uitnodiging van Humanitas Akropolis een aantal gesprekken bij van de interviewteams van ZorgkaartNederland.
onderwerp: Meten en monitoren

Afbeelding bij 'Vilente: Cliëntvertegenwoordiging door huisgesprekken'

Vilente: Cliëntvertegenwoordiging door huisgesprekken

Praktijk - 15 maart 2016 - Locatie De Molenberg van Waardigheid en trots-aanbieder Vilente in Oosterbeek organiseert ‘huisgesprekken’ bij wijze van cliëntvertegenwoordiging.
onderwerp: Familieparticipatie

Afbeelding bij 'Heel veel interactie tijdens congres cliëntenraden'

Heel veel interactie tijdens congres cliëntenraden

Verslagen - 16 oktober 2015 - Staatssecretaris Van Rijn van VWS onderstreept hoe essentieel de rol van cliëntenraden is om de kwaliteitsverbetering in verpleeghuizen te bewerkstelligen.
onderwerp: Cliëntenraad

Ik wil werken aan:

Een kwaliteitsplan opstellen (1)
Afbeelding bij 'Cliëntenraad krijgt instemmingsrecht op kwaliteitsplan'

Cliëntenraad krijgt instemmingsrecht op kwaliteitsplan

Verslagen - 29 november 2019 - Binnen de stuurgroep Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg is afgesproken dat cliëntenraden instemmingsrecht krijgen op de kwaliteitsplannen van verpleeghuizen.
onderwerpen: Kwaliteitsplan, Cliëntenraad, Zorginkoop

Cliëntervaringen meten (1)
Afbeelding bij 'Verhalen ophalen van cliënten: hoe doe je dat?'

Verhalen ophalen van cliënten: hoe doe je dat?

Actueel - 25 maart 2019 - Wie is de mevrouw die je dagelijks verzorgt? Hoe goed ken je haar achtergrond en wensen? Die vraag stond 14 maart centraal op de themabijeenkomst ‘Verhalen ophalen van cliënten’. Lees het verslag.