Administratieve lasten

Afbeelding bij 'Kijk naar wat de cliënt nog wél kan'

Kijk naar wat de cliënt nog wél kan

Praktijk - 18 juli 2016 - IJsselheem deed in het jaar 2013 mee aan een experiment om de 'checklist risicosignalering' af te schaffen. Lees in dit interview hoe ze daarmee omgingen.

Afbeelding bij 'Lean toepassen in een zorgorganisatie'

Lean toepassen in een zorgorganisatie

Tools - 15 juli 2016 - Lean is een bedrijfskundige methodiek die gericht is op efficiënter werken en met wat aanpassingen goed in te zetten is in zorgorganisaties.

Afbeelding bij 'De Opruimdienst van De Waalboog'

De Opruimdienst van De Waalboog

Tools - 13 juli 2016 - De Waalboog organiseerde een proces om medewerkers en management te helpen afstand te doen van niet noodzakelijke zaken die onvoldoende waarde toevoegen.

Afbeelding bij 'Zorgspectrum wint tijd voor cliënten met traject ‘Slim en slank’'

Zorgspectrum wint tijd voor cliënten met traject ‘Slim en slank’

Praktijk - 13 juli 2016 - Met het traject ‘Slim en Slank’ legt Zorgspectrum de basis voor een cultuur waarin medewerkers continu verbeteringen signaleren en realiseren.

Afbeelding bij 'Judy Alkema (adviseur): ‘Intelligent ongehoorzaam’'

Judy Alkema (adviseur): ‘Intelligent ongehoorzaam’

Praktijk - 4 juli 2016 - Judy Alkema: 'Er wordt veel geklaagd over allerlei regels die opgelegd worden door derden van buiten. Maar organisaties zelf kunnen er ook wat van.'
onderwerp: Zelfsturing

Afbeelding bij 'Wonden digitaal beoordelen bespaart tijd'

Wonden digitaal beoordelen bespaart tijd

Praktijk - 30 juni 2016 - Huisarts Marjolein de Jong uit Waspik controleert regelmatig digitaal wonden van inwoners van het verzorgingshuis. Deze werkwijze bespaart haar veel tijd. In plaats van één maal per week ouderen met wonden te bezoeken, is zo’n visite gemiddeld één maal per zes weken voldoende.

Geen onderdelen gevonden.