(Ont)Regel de langdurige Zorg

Afbeelding bij 'Wies Korver van BrabantZorg: ‘Regels moeten bijdragen aan tevredenheid bew..'

Wies Korver van BrabantZorg: ‘Regels moeten bijdragen aan tevredenheid bewoners’

22 november 2018 - Radicale vernieuwer BrabantZorg doet aan administratieve lastenvermindering. “Over onderwerpen zoals val- en medicatie incidenten en de dubbele controle bij het toedienen van insuline zijn we het gesprek aangegaan”, vertelt Wies Korver, manager klantproces.
thema: Administratieve lasten

Afbeelding bij 'Joep Koch van Zorggroep Almere: ”Vanuit de bedoeling zorg geven komt bewoners ..'

Joep Koch van Zorggroep Almere: ”Vanuit de bedoeling zorg geven komt bewoners ten goede”

8 november 2018 - “Het lastige is dat we medewerkers hebben afgeleerd om uit te gaan van de bedoeling in plaats van de regels”, zegt Joep Koch van Zorggroep Almere. Door honderd regels te laten vertalen naar twintig hoofdpunten kijken medewerkers via een interne audit of ermee te werken valt.
thema: Cliënt centraal

Afbeelding bij 'Toos Smulders van De Waalboog: ‘Medewerkers hebben meer grip op wat zij ze..'

Toos Smulders van De Waalboog: ‘Medewerkers hebben meer grip op wat zij zelf kunnen organiseren’

24 oktober 2018 - Toos Smulders vertelt over Radicale vernieuwing verpleeghuiszorg bij De Waalboog: ‘Uiteindelijk werden 222 overbodige afspraken opgeruimd, waarvan de belangrijkste in een top tien staan’.
thema: Administratieve lasten

Afbeelding bij 'Gaby Elhorst (Viattence): ‘Weten wie het individu is en liefdevolle zorg b..'

Gaby Elhorst (Viattence): ‘Weten wie het individu is en liefdevolle zorg bieden’

11 oktober 2018 - Viattence ging van ruim vijfhonderd protocollen naar 186. “Gesprekken over regels en protocollen hebben tot bewustwording geleid”, zegt Gaby Elhorst, manager zorg bij Viattence.
thema: Administratieve lasten

Afbeelding bij 'Hans Alofs van De Wever: ‘Met alleen regels opruimen kom je er niet’'

Hans Alofs van De Wever: ‘Met alleen regels opruimen kom je er niet’

27 september 2018 - De Wever organiseerde met medewerkers, cliënten, familie en management een opruimactie over regels. “De uitdaging is ervoor te zorgen dat we voortdurend reflecteren over wat kwaliteit van zorg is”, zegt interne adviseur zorg Alofs.
thema: Gebruik van informatie

Afbeelding bij 'Vilans toolkit ‘Minder papier, meer tijd voor zorg’'

Vilans toolkit ‘Minder papier, meer tijd voor zorg’

20 juli 2016 - Met de toolkit ‘Minder papier, meer tijd voor zorg’ kunnen instellingen inzichtelijk maken welke regels en formulieren nodig zijn en welke niet.
thema: Administratieve lasten


Meest gelezen

Mogelijk ook interessant