Publicatie: Ken je cliënt
10 juli 2018 - Het is belangrijk om je cliënten goed te kennen, zodat je kunt aansluiten bij de persoonlijke behoeften. Maar hoe doe je dat? In de publicatie 'Ken je cliënt' komen een aantal methoden aan bod.
thema: Persoonsgerichte zorg en ondersteuning (301)
Publicatie: Inzicht in (ervaren) kwaliteit
31 mei 2018 - De kernachtige beschrijvingen in de publicatie bieden de kwaliteitsmedewerker ondersteuning in het oriëntatieproces op instrumenten voor het inzichtelijk maken van (de ervaren) kwaliteit van leven.
thema's: Gebruik van informatie (34) , Leren en verbeteren van kwaliteit (353)
Verslag slotbijeenkomst thema Kwaliteit meten en verantwoorden
15 december 2017 - 45 zorgorganisaties namen deel aan het thema Kwaliteit meten en verantwoorden van Waardigheid en trots. 30 november was de slotbijeenkomst. Lees het verslag.
thema: Leren en verbeteren van kwaliteit (353)
Cliëntgerichte zorg realiseren met behulp van het web van ‘Positieve gezondheid’
24 april 2017 - Machteld Huber legt uit hoe de 6 dimensies uit het web van ‘positieve gezondheid’ kunnen helpen bij het in kaart brengen van de wens van de cliënt.
thema: Persoonsgerichte zorg en ondersteuning (301)
Laveren tussen vrijheid, veiligheid en verantwoordelijkheid
27 juni 2016 - De deelnemers aan de themagroep BOPZ zijn zorgorganisaties die onderling sterk verschillen. Maar wat hen bindt is de sterke motivatie om de schijnbare tegenstelling tussen vrijheid en verantwoordelijkheid dan wel veiligheid te overbruggen.
thema: Veilige zorg en ondersteuning (229)