Afbeelding bij 'Publicatie: Ken je cliënt'

Publicatie: Ken je cliënt

10 juli 2018 - Het is belangrijk om je cliënten goed te kennen, zodat je kunt aansluiten bij de persoonlijke behoeften. Maar hoe doe je dat? In de publicatie 'Ken je cliënt' komen een aantal methoden aan bod.

Afbeelding bij 'Nieuwe vormen voor medezeggenschap'

Nieuwe vormen voor medezeggenschap

6 februari 2018 - Bent u lid van een cliëntenraad of bestuurder? En wilt u meer weten over medezeggenschapsmogelijkheden in de verpleeghuiszorg? Lees dan voorbeelden van medezeggenschap van organisaties die hebben deelgenomen aan het programma Ruimte voor verpleeghuizen en lees meer over instrumenten en ideeën uit andere sectoren.

Afbeelding bij 'Boek ‘De tijdmachine’ beschrijft unieke vraaggestuurde aanpak in de ..'

Boek ‘De tijdmachine’ beschrijft unieke vraaggestuurde aanpak in de ouderenzorg

27 november 2017 - De Tijdmachine draagt bij aan toename van de kwaliteit van leven, blijkt uit onderzoek bij 8 woonzorgcentra die met de methode aan de slag gingen.

Afbeelding bij 'Kwaliteit van leven door gedeelde regie bij Meerlanden'

Kwaliteit van leven door gedeelde regie bij Meerlanden

20 oktober 2016 - Meerlanden, deelnemer Waardigheid en trots, wil de kwaliteit van leven in de zorg verbeteren door verbeteringen beter te laten aansluiten bij cliënt.

Afbeelding bij 'Van kwaliteit van zorg naar kwaliteit van leven'

Van kwaliteit van zorg naar kwaliteit van leven

16 augustus 2016 - Verpleeghuiszorgaanbieders binnen Waardigheid en trots zijn bezig met de beweging van kwaliteit van zorg naar kwaliteit van leven. Wat zijn geleerde lessen en aanbevolen instrumenten?