Afbeelding bij 'Publicatie: Ken je cliënt'

Publicatie: Ken je cliënt

10 juli 2018 - Het is belangrijk om je cliënten goed te kennen, zodat je kunt aansluiten bij de persoonlijke behoeften. Maar hoe doe je dat? In de publicatie 'Ken je cliënt' komen een aantal methoden aan bod.

Afbeelding bij 'Nieuwe vormen voor medezeggenschap'

Nieuwe vormen voor medezeggenschap

6 februari 2018 - Bent u lid van een cliëntenraad of bestuurder? En wilt u meer weten over medezeggenschapsmogelijkheden in de verpleeghuiszorg? Lees dan voorbeelden van medezeggenschap van organisaties die hebben deelgenomen aan het programma Ruimte voor verpleeghuizen en lees meer over instrumenten en ideeën uit andere sectoren.

thema: Medezeggenschap (109)

Afbeelding bij 'Kijkje bij cliënten- en familieraad ZorgCentra Meerlanden'

Kijkje bij cliënten- en familieraad ZorgCentra Meerlanden

1 december 2017 - Zorgcentra Meerlanden heeft lokale cliënten- en familieraden en een centrale cliënten en familieraad. Hoe zien de raden eruit en wat is hun rol?

thema: Medezeggenschap (109)

Afbeelding bij 'Boek ‘De tijdmachine’ beschrijft unieke vraaggestuurde aanpak in de ..'

Boek ‘De tijdmachine’ beschrijft unieke vraaggestuurde aanpak in de ouderenzorg

27 november 2017 - De Tijdmachine draagt bij aan toename van de kwaliteit van leven, blijkt uit onderzoek bij 8 woonzorgcentra die met de methode aan de slag gingen.

Afbeelding bij 'Leerplein Zorgcentra Meerlanden: ‘Zo ondersteun je vrijwilligers en mantel..'

Leerplein Zorgcentra Meerlanden: ‘Zo ondersteun je vrijwilligers en mantelzorgers optimaal’

20 juli 2017 - Met alle veranderingen in de zorg krijgen mantelzorgers en vrijwilligers een steeds grotere rol. Zorgcentra Meerlanden wil haar vrijwilligers aan zich binden door middel van een online leerplein.

Afbeelding bij 'Kwaliteit van leven door gedeelde regie bij Meerlanden'

Kwaliteit van leven door gedeelde regie bij Meerlanden

20 oktober 2016 - Meerlanden, deelnemer Waardigheid en trots, wil de kwaliteit van leven in de zorg verbeteren door verbeteringen beter te laten aansluiten bij cliënt.

thema: Cliënt centraal (200)

Afbeelding bij 'Van kwaliteit van zorg naar kwaliteit van leven'

Van kwaliteit van zorg naar kwaliteit van leven

16 augustus 2016 - Verpleeghuiszorgaanbieders binnen Waardigheid en trots zijn bezig met de beweging van kwaliteit van zorg naar kwaliteit van leven. Wat zijn geleerde lessen en aanbevolen instrumenten?

Afbeelding bij 'Presentaties workshopronde 2 – Congres ‘Een jaar later, ruimte voor ..'

Presentaties workshopronde 2 – Congres ‘Een jaar later, ruimte voor verpleeghuizen’

4 juli 2016 - Bekijk de workshops van workshopronde 2 van het congres 'Een jaar later, ruimte voor verpleeghuizen' van 4 juli 2016 en download de presentaties.

Afbeelding bij 'Zorgcentra Meerlanden'

Zorgcentra Meerlanden

18 november 2015 - Zorgcentra Meerlanden werkt binnen Waardigheid en trots aan het welbevinden en de versterking van eigen regie, netwerken en medezeggenschap.

Afbeelding bij 'Verslag: Startbijeenkomst vierde groep deelnemers aan Waardigheid en trots'

Verslag: Startbijeenkomst vierde groep deelnemers aan Waardigheid en trots

14 oktober 2015 - Op 24 september kwam de 4e groep deelnemers aan Waardigheid en trots in de ochtend samen ter ontmoeting en kennisdeling binnen hun thema 'cliënt centraal'.

thema: Cliënt centraal (200)