Afbeelding bij 'Ramadan, Jom Kipoer en Keti Koti: hoe geef je aandacht aan verschillende culture..'

Ramadan, Jom Kipoer en Keti Koti: hoe geef je aandacht aan verschillende culturen?

11 mei 2021 - Voor Nalan Karakus en Döndü Ozdemir, beiden werkzaam bij Aafje in Rotterdam, is het vanzelfsprekend dat een ouderenzorgorganisatie aandacht heeft voor andere culturen. Lees hun verhaal over cultuursensitieve zorg.

Afbeelding bij 'Zorgen in tijden van corona: een reisverhaal met geleerde lessen, kansen en tips'

Zorgen in tijden van corona: een reisverhaal met geleerde lessen, kansen en tips

24 maart 2021 - Wat heeft corona teweeggebracht in de ouderen- en gehandicaptenzorg? Wat zijn ze anders gaan doen? Vilans heeft een publicatie gemaakt met geleerde lessen, kansen en tips op basis van gesprekken met de organisaties.

Afbeelding bij 'Leren op de werkplek in vier fases'

Leren op de werkplek in vier fases

31 augustus 2020 - In de publicatie ‘Leren op de werkplek in 4 fases’ kun je inspirerende voorbeelden lezen over hoe zorgorganisaties dit implementeren in de praktijk.

Afbeelding bij 'KIK-V: naar een betere uitwisseling van kwaliteitsinformatie verpleeghuiszorg'

KIK-V: naar een betere uitwisseling van kwaliteitsinformatie verpleeghuiszorg

1 juli 2020 - Zorgaanbieders en ketenpartijen werken samen in het programma ‘Keteninformatie Kwaliteit Verpleeghuiszorg’ aan een betere gegevensuitwisseling van kwaliteitsinformatie.

Afbeelding bij 'Meer tijd voor bewoners door een online reserveringssysteem voor bezoekers'

Meer tijd voor bewoners door een online reserveringssysteem voor bezoekers

22 juni 2020 - Zolang bezoek alleen op afspraak mogelijk is, brengt dat een hoop administratie voor de medewerkers met zich mee. Het Rotterdamse Aafje lost het op met een online reserveringssysteem.