Doelstelling 2: Voldoende gemotiveerde en deskundige zorgverleners

Het programma ‘Thuis in het Verpleeghuis: Waardigheid en trots op elke locatie’ heeft 3 doelstellingen. Doelstelling 2 is: Door een gezamenlijk regionale arbeidsmarktaanpak en door verlaging van de administratieve lasten zorgen voor voldoende zorgverleners die gemotiveerd en deskundig zijn.

Gemotiveerde, deskundige en voldoende zorgverleners zijn een sleutelvoorwaarde voor persoonsgerichte zorg. Daarom investeren wij in zorgverleners, brengen we de administratieve lasten terug en geven we zorgverleners invloed op de organisatie waar zij werken.

Hieronder treft u voorbeelden van wat er in verpleeghuizen gebeurt om bovenstaande doelstelling te realiseren.

Afbeelding bij 'Wonden digitaal beoordelen bespaart tijd'

Wonden digitaal beoordelen bespaart tijd

30 juni 2016 - Huisarts Marjolein de Jong uit Waspik controleert regelmatig digitaal wonden van inwoners van het verzorgingshuis. Deze werkwijze bespaart haar veel tijd. In plaats van één maal per week ouderen met wonden te bezoeken, is zo’n visite gemiddeld één maal per zes weken voldoende.
thema: Administratieve lasten

Afbeelding bij 'Zorgmedewerkers kruipen in de huid van de cliënt bij De ParticipatieKliniek'

Zorgmedewerkers kruipen in de huid van de cliënt bij De ParticipatieKliniek

28 juni 2016 - In De ParticipatieKliniek ervaren zorgmedewerkers hoe het is om cliënt te zijn en ontdekken ze nieuwe wegen van zichzelf, elkaar en van de zorg.
thema: Deskundigheid professionals

Afbeelding bij 'Rob Winkens (Cicero Zorggroep): ‘We hebben élk niveau nodig om goede zorg te ..'

Rob Winkens (Cicero Zorggroep): ‘We hebben élk niveau nodig om goede zorg te kunnen blijven bieden’

22 juni 2016 - Rob Winkens werkt als verpleegkundig gedragsconsulent bij Cicero Zorggroep en blogt over de regie nemen in de steeds complexer wordende zorg.
thema: Deskundigheid professionals

Afbeelding bij 'Staatssecretaris Martin van Rijn snoeit in zorgregels'

Staatssecretaris Martin van Rijn snoeit in zorgregels

16 juni 2016 - Staatssecretaris Martin van Rijn (VWS) pakt met nieuwe schrapsessies en met lessen uit eerdere experimenten en projecten onnodige regels aan.
thema: Administratieve lasten

Afbeelding bij 'Plannen mbo-opleidingen voor verbetering aansluiting arbeidsmarkt krijgen subsid..'

Plannen mbo-opleidingen voor verbetering aansluiting arbeidsmarkt krijgen subsidie

8 juni 2016 - Beter gekwalificeerd zorgpersoneel dat voldoet aan de nieuwe eisen die het werk in de zorg aan medewerkers stelt is het doel van enkele vernieuwingsplannen.
thema: Arbeidsmarkt

Afbeelding bij 'Sevagram voorziet met dementiegame in behoefte aan kennis over dementie'

Sevagram voorziet met dementiegame in behoefte aan kennis over dementie

30 maart 2016 - Met de Dementiegame wil Sevagram niet alleen de eigen zorg verbeteren, maar ook een rol spelen in de maatschappij voor de mensen om de organisatie heen.
thema: Deskundigheid professionals

Afbeelding bij 'Hulp zorgaanbieder bij schrappen administratieve lasten'

Hulp zorgaanbieder bij schrappen administratieve lasten

9 februari 2016 - Zorgaanbieders die hun administratieve lasten willen verminderen, krijgen daarbij hulp van de nieuwe toolkit ‘Minder papier, meer tijd voor zorg’.
thema: Administratieve lasten

Afbeelding bij 'Evaluatie Proeftuinen Ouderenzorg: lerende teams'

Evaluatie Proeftuinen Ouderenzorg: lerende teams

4 december 2015 - Aan de hand van ‘leerateliers’, onderdeel van het project Proeftuinen Ouderenzorg, is onderzocht aan welke samenstelling en randvoorwaarden optimale teams voldoen.
thema: Deskundigheid professionals

Afbeelding bij 'Overzicht mondzorg scholingsmaterialen'

Overzicht mondzorg scholingsmaterialen

30 november 2015 - Dit artikel komt voort uit het In voor zorg-dossier Mondzorg en vind u diverse scholingsmaterialen op het gebied van mondverzorging bij ouderen.
thema: Deskundigheid professionals

Afbeelding bij 'Volckaert beweegt van regie naar eigenaarschap van de cliënt'

Volckaert beweegt van regie naar eigenaarschap van de cliënt

25 november 2015 - Bestuurssecretaris Thirza Olden vertelt hoe de organisatie zich ontwikkelt opdat het eigenaarschap van de cliënt gestalte krijgt.
thema: Deskundigheid professionals


Meest gelezen

Mogelijk ook interessant