Doelstelling 2: Voldoende gemotiveerde en deskundige zorgverleners

Het programma ‘Thuis in het Verpleeghuis: Waardigheid en trots op elke locatie’ heeft 3 doelstellingen. Doelstelling 2 is: Door een gezamenlijk regionale arbeidsmarktaanpak en door verlaging van de administratieve lasten zorgen voor voldoende zorgverleners die gemotiveerd en deskundig zijn.

Gemotiveerde, deskundige en voldoende zorgverleners zijn een sleutelvoorwaarde voor persoonsgerichte zorg. Daarom investeren wij in zorgverleners, brengen we de administratieve lasten terug en geven we zorgverleners invloed op de organisatie waar zij werken.

Hieronder treft u voorbeelden van wat er in verpleeghuizen gebeurt om bovenstaande doelstelling te realiseren.

Afbeelding bij 'De Opruimdienst van De Waalboog'

De Opruimdienst van De Waalboog

13 juli 2016 - De Waalboog organiseerde een proces om medewerkers en management te helpen afstand te doen van niet noodzakelijke zaken die onvoldoende waarde toevoegen.
thema's: Gebruik van informatie, Administratieve lasten

Afbeelding bij 'Judy Alkema (adviseur): ‘Intelligent ongehoorzaam’'

Judy Alkema (adviseur): ‘Intelligent ongehoorzaam’

4 juli 2016 - Judy Alkema: ‘Er wordt veel geklaagd over allerlei regels die opgelegd worden door derden van buiten. Maar organisaties zelf kunnen er ook wat van.’
thema: Administratieve lasten

Afbeelding bij 'Zorgmedewerkers kruipen in de huid van de cliënt bij De ParticipatieKliniek'

Zorgmedewerkers kruipen in de huid van de cliënt bij De ParticipatieKliniek

28 juni 2016 - In De ParticipatieKliniek ervaren zorgmedewerkers hoe het is om cliënt te zijn en ontdekken ze nieuwe wegen van zichzelf, elkaar en van de zorg.
thema: Deskundigheid professionals

Afbeelding bij 'NIVEL-onderzoek: Zorgverlener klaar voor complexere zorgvraag'

NIVEL-onderzoek: Zorgverlener klaar voor complexere zorgvraag

24 juni 2016 - Zorgverleners voelen zich voldoende competent om met de veranderende zorgvragen van cliënten om te gaan, blijkt uit een enquête van NIVEL.
thema: Administratieve lasten

Afbeelding bij 'Pilot Zweeds verpleeghuis: 6-urige werkdag verbetert productiviteit en kwaliteit'

Pilot Zweeds verpleeghuis: 6-urige werkdag verbetert productiviteit en kwaliteit

6 juni 2016 - Verpleegkundigen en verzorgenden van het Svartedalens verpleeghuis werken bij wijze van pilot 6-urige werkdagen en niet langer 8 uur per dienst.
thema's: Arbeidsmarkt, Leren en verbeteren van kwaliteit

Afbeelding bij 'Sevagram voorziet met dementiegame in behoefte aan kennis over dementie'

Sevagram voorziet met dementiegame in behoefte aan kennis over dementie

30 maart 2016 - Met de Dementiegame wil Sevagram niet alleen de eigen zorg verbeteren, maar ook een rol spelen in de maatschappij voor de mensen om de organisatie heen.
thema's: Technologie, Deskundigheid professionals, Gebruik van hulpbronnen, Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'V&VN: maak serieus werk van opleidingsniveau professionals verpleeghuiszorg'

V&VN: maak serieus werk van opleidingsniveau professionals verpleeghuiszorg

28 juli 2015 - Christina Woudhuizen, hoofd Innovatie V&VN, pleit ervoor serieus werk te maken van het opleidingsniveau van medewerkers in verpleeghuizen.
thema: Deskundigheid professionals

1 35 36 37

Meest gelezen

Mogelijk ook interessant