Doelstelling 2: Voldoende gemotiveerde en deskundige zorgverleners

Het programma ‘Thuis in het Verpleeghuis: Waardigheid en trots op elke locatie’ heeft 3 doelstellingen. Doelstelling 2 is: Door een gezamenlijk regionale arbeidsmarktaanpak en door verlaging van de administratieve lasten zorgen voor voldoende zorgverleners die gemotiveerd en deskundig zijn.

Gemotiveerde, deskundige en voldoende zorgverleners zijn een sleutelvoorwaarde voor persoonsgerichte zorg. Daarom investeren wij in zorgverleners, brengen we de administratieve lasten terug en geven we zorgverleners invloed op de organisatie waar zij werken.

Hieronder treft u voorbeelden van wat er in verpleeghuizen gebeurt om bovenstaande doelstelling te realiseren.

Afbeelding bij 'Zicht op vernieuwing: binnenkijken bij Carintreggeland'

Zicht op vernieuwing: binnenkijken bij Carintreggeland

10 mei - ‘Vroeger was het al snel: dat mag niet van de inspectie. Nu vragen we het gewoon.’ Lees het artikel met de radicale vernieuwers van Carintreggeland aan het woord.
thema: Administratieve lasten

Afbeelding bij 'Nieuwkomers in de ouderenzorg – Dit zijn Anna & Anja-Tine #aflevering..'

Nieuwkomers in de ouderenzorg – Dit zijn Anna & Anja-Tine #aflevering1

10 mei - Anna en Anja-Tine volgen de opleiding Op Stap van Patyna in Friesland. Wie zijn ze en waarom hebben ze voor deze opleiding gekozen? Je ziet het in de eerste aflevering van de serie Nieuwkomers in de ouderenzorg.
thema: Arbeidsmarkt

Afbeelding bij 'Academische netwerken ouderenzorg ontwikkelen e-training pijn herkennen bij deme..'

Academische netwerken ouderenzorg ontwikkelen e-training pijn herkennen bij dementie

10 mei - De academische netwerken ouderenzorg UNO-UMCG en UNC-ZH hebben samen een e-training ontwikkeld waarin verzorgenden en verpleegkundigen leren om vijftien signalen van pijn te herkennen.
thema: Deskundigheid professionals

Afbeelding bij 'Noord-Nederland lanceert leidraad voor onderwijs in de praktijk van de ouderenzo..'

Noord-Nederland lanceert leidraad voor onderwijs in de praktijk van de ouderenzorg

8 mei - Organisaties in Noord-Nederland lanceren de Leidraad Onderwijs in de praktijk. Zij willen de innovatieve manier van opleiden in de praktijk met de leidraad stimuleren en verder ontwikkelen.
thema: Arbeidsmarkt

Afbeelding bij 'Nieuwkomers in de ouderenzorg – Dit is Jeffrey #aflevering1'

Nieuwkomers in de ouderenzorg – Dit is Jeffrey #aflevering1

8 mei - Jeffrey volgt de Zeeuwse praktijkroute van Allévo. Wie is hij en waarom heeft hij voor deze opleiding gekozen? Je ziet het in de eerste aflevering van de serie Nieuwkomers in de ouderenzorg.
thema: Arbeidsmarkt

Afbeelding bij 'Top 4 actiepunten vermindering regeldruk'

Top 4 actiepunten vermindering regeldruk

6 mei - De schrapsessies die sinds november 2018 door Vilans georganiseerd worden in het kader van (Ont)regel de langdurige zorg hebben een top 4 aan actiepunten opgeleverd.
thema: Administratieve lasten

Afbeelding bij 'Nieuwkomers in de ouderenzorg – Dit is Bianca #aflevering1'

Nieuwkomers in de ouderenzorg – Dit is Bianca #aflevering1

6 mei - Bianca volgt de praktijkgestuurde leerroute tot verzorgende IG van Viattence. Wie is ze en waarom heeft ze voor deze opleiding gekozen? Je ziet het in de eerste aflevering van de serie Nieuwkomers in de ouderenzorg.
thema: Arbeidsmarkt

Afbeelding bij 'Nieuwkomers in de ouderenzorg – Bekijk de trailer!'

Nieuwkomers in de ouderenzorg – Bekijk de trailer!

30 apr - Bianca, Jeffrey en Anna & Anja-Tine volgen allemaal een opleiding in de ouderenzorg. Wij keken met ze mee tijdens werk én studie. In mei t/m juni bekijk je om de twee weken nieuwe afleveringen op YouTube. Bekijk nu de trailer!
thema: Arbeidsmarkt

Afbeelding bij 'Moet cliënt zorgplan ondertekenen bij wijziging?'

Moet cliënt zorgplan ondertekenen bij wijziging?

26 apr - Welke registraties zijn nou verplicht en welke niet? Deze keer krijg je antwoord op de vraag: moet je bij elke wijziging in het zorgplan de cliënt laten ondertekenen?
thema: Administratieve lasten

Afbeelding bij '‘Medewerkers niet onnodig belasten met regels en protocollen’'

‘Medewerkers niet onnodig belasten met regels en protocollen’

16 apr - Onnodige of omslachtige bureaucratie waar medewerkers of klanten tegenaan lopen? De Riethorst Stromenland ontwikkelde een zogeheten Kafkaknop om dit te melden. ‘Het doet een beroep op ons om kritisch te kijken naar waar we mee bezig zijn.’
thema: Administratieve lasten


Meest gelezen

Mogelijk ook interessant