Doelstelling 2: Voldoende gemotiveerde en deskundige zorgverleners

Het programma ‘Thuis in het Verpleeghuis: Waardigheid en trots op elke locatie’ heeft 3 doelstellingen. Doelstelling 2 is: Door een gezamenlijk regionale arbeidsmarktaanpak en door verlaging van de administratieve lasten zorgen voor voldoende zorgverleners die gemotiveerd en deskundig zijn.

Gemotiveerde, deskundige en voldoende zorgverleners zijn een sleutelvoorwaarde voor persoonsgerichte zorg. Daarom investeren wij in zorgverleners, brengen we de administratieve lasten terug en geven we zorgverleners invloed op de organisatie waar zij werken.

Hieronder treft u voorbeelden van wat er in verpleeghuizen gebeurt om bovenstaande doelstelling te realiseren.

Afbeelding bij 'Mirella Minkman: ‘Corona vergrootte de vraag naar blended kennis’'

Mirella Minkman: ‘Corona vergrootte de vraag naar blended kennis’

22 september 2020 - Mirella Minkman (Vilans): De vraag naar kennis vanuit Vilans is in de coronatijd fors toegenomen. We hebben ons gericht op het beschikbaar stellen van praktische kennis.’
thema's: Gebruik van informatie, Deskundigheid professionals, Leiderschap, governance en management

Afbeelding bij 'Publicatie Duurzame medische zorg in de regio'

Publicatie Duurzame medische zorg in de regio

14 september 2020 - De ouderenzorg verduurzamen door meer samen te werken in de regio. Dat is het thema van de publicatie over duurzame medische zorg.
thema: Duurzame medische zorg

Afbeelding bij 'Waarderend werkgeverschap in de verpleeghuiszorg'

Waarderend werkgeverschap in de verpleeghuiszorg

14 september 2020 - Wat is er nodig voor waarderend werkgeverschap? Hoe kun je medewerkers behouden met het vormgeven van een goede en waarderende werkomgeving?
thema's: Arbeidsmarkt, Personeelssamenstelling

Afbeelding bij 'Handreiking voor verbeteren ondersteunende diensten'

Handreiking voor verbeteren ondersteunende diensten

7 september 2020 - De handreiking ‘Zorgmedewer­kers, naasten en bewoners optimaal helpen!’ bevat informatie, tips en inzichten om de ondersteunende dienstverlening binnen de verpleeghuiszorg te verbeteren.
thema: Deskundigheid professionals

Afbeelding bij 'Handboeken kwaliteitsindicatoren 2020 beschikbaar'

Handboeken kwaliteitsindicatoren 2020 beschikbaar

1 september 2020 - De handboeken met een toelichting op de kwaliteitsindicatoren op het gebied van basisveiligheid en personeelssamenstelling en de meetinstructie voor het verslagjaar 2020 zijn nu beschikbaar.
thema's: Veiligheid, Personeelssamenstelling, Leren en verbeteren van kwaliteit, Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg

Afbeelding bij 'Leren op de werkplek in vier fases'

Leren op de werkplek in vier fases

31 augustus 2020 - In de publicatie ‘Leren op de werkplek in 4 fases’ kun je inspirerende voorbeelden lezen over hoe zorgorganisaties dit implementeren in de praktijk.
thema's: Arbeidsmarkt, Deskundigheid professionals, Gebruik van hulpbronnen

Afbeelding bij 'KICK-protocollen per 1 september weer alleen voor abonnees'

KICK-protocollen per 1 september weer alleen voor abonnees

27 augustus 2020 - De Vilans KICK-protocollen zijn vanaf 1 september 2020 alleen nog maar beschikbaar voor betalende abonnees. De protocollen waren vanwege corona (tijdelijk) vrij toegankelijk gemaakt.
thema's: Persoonsgerichte zorg en ondersteuning, Deskundigheid professionals

Afbeelding bij 'De Wulverhorst: SO en huisarts werken samen'

De Wulverhorst: SO en huisarts werken samen

18 augustus 2020 - In De Wulverhorst werkem SO en huisarts samen. De huisarts richt zich op de basiszorg en de SO op de meer specialistische vraagstukken.
thema: Duurzame medische zorg

Afbeelding bij 'Eduard Douwes Dekker kijkt terug op coronacrisis'

Eduard Douwes Dekker kijkt terug op coronacrisis

28 juli 2020 - Verpleeg- en verzorgingshuis Eduard Douwes Dekker ziet ook positieve punten in deze zware periode. Ze willen vooral de saamhorigheid die ontstond vasthouden.
thema: Deskundigheid professionals

Afbeelding bij 'Livio: vernieuwd ECD nodigt uit tot beter rapporteren'

Livio: vernieuwd ECD nodigt uit tot beter rapporteren

14 juli 2020 - Bij Livio richten ze opnieuw het ECD in: ‘Ons elektronisch cliëntendossier was te moeilijk ingericht. Sinds de aanpassingen ga je nu vanzelf naar het juiste veld in het zorgleefplan. Zonder iets te vergeten.’
thema's: Technologie, Leren en verbeteren van kwaliteit, Gebruik van hulpbronnen, Administratieve lasten


Meest gelezen

Mogelijk ook interessant