Doelstelling 1: Meer tijd en aandacht voor de bewoner

Het programma ‘Thuis in het Verpleeghuis: Waardigheid en trots op elke locatie’ heeft 3 doelstellingen. Doelstelling 1 is: Meer tijd en aandacht voor de bewoner, met meer zorgverleners en zicht op kwaliteit per locatie.

De bewoner en zijn naasten moeten er op kunnen rekenen dat er aandacht voor ze is, dat het welzijn van de bewoner voorop staat en de zorg in het verpleeghuis veilig is. De zorg past zich aan aan de bewoners, en speelt in op wat zij willen en nodig hebben.

Hieronder treft u voorbeelden van wat er in verpleeghuizen gebeurt om bovenstaande doelstelling te realiseren.

Afbeelding bij 'Advocaat De Mol: Ken de wettelijke taak van cliëntenraden'

Advocaat De Mol: Ken de wettelijke taak van cliëntenraden

26 aug - Advocaat Roeland de Mol: ‘Cliëntenraden dienen ook het cliëntenperspectief in te brengen bij het financiële beleid van de organisatie.’
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'José Franken (CZ): ‘De cliëntenraad staat dichterbij de cliënt dan het instellingsbestuur’'

José Franken (CZ): ‘De cliëntenraad staat dichterbij de cliënt dan het instellingsbestuur’

18 aug - CZ heeft bij zorgaanbieders de opdracht neergelegd om de cliëntenraad actief te betrekken bij de organisatie en de kwaliteit van zorg in 2016.
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'Surplus gaat voor excellente zorg'

Surplus gaat voor excellente zorg

17 jul - Surplus heeft de basis van zorg op orde en wil inzetten op hogere kwaliteit van zorg. Het bieden van excellente zorg is het doel van hun verbetertraject.
thema: Cliënt centraal

Afbeelding bij 'Zorgmedewerkers Vilente pakken ruimte voor nieuw zorgconcept'

Zorgmedewerkers Vilente pakken ruimte voor nieuw zorgconcept

10 jul - Zorgmedewerkers van Vilente wilden verandering in hun werksituatie. Het bestuur bood hen de ruimte om zelf een oplossing te vinden.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'Leefconcept van De Leyhoeve faciliteert mantelzorg'

Leefconcept van De Leyhoeve faciliteert mantelzorg

8 jul - De appartementen van De Leyhoeve zijn zo ingericht dat mantelzorg op alle mogelijke manieren gefaciliteerd worden.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'Joost moet zich thuisvoelen bij Zorgbalans'

Joost moet zich thuisvoelen bij Zorgbalans

3 jul - Zorgbalans wil van het zorgplan eigenlijk een ‘kwaliteit van leven plan’ maken waarin de wensen, verwachtingen en mogelijkheden van de cliënt staan.
thema: Zorgplannen

Afbeelding bij 'Cliëntenraad versterkt Saxenburgh Groep door rol in interne audit'

Cliëntenraad versterkt Saxenburgh Groep door rol in interne audit

6 mei - Bij de Saxenburgh Groep zijn 11 leden van de cliëntenraad gecertificeerd voor het afnemen van interne audits.
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'Bij Espria versterken het bestuur en de cliëntenraad elkaar'

Bij Espria versterken het bestuur en de cliëntenraad elkaar

23 mrt - Zorgconcern Espria heeft ingezet op versterking van de wisselwerking tussen bestuur en cliëntenraad. Die beweging is inmiddels al lang onomkeerbaar.
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'Manifest intimiteit en seksualiteit in de ouderenzorg'

Manifest intimiteit en seksualiteit in de ouderenzorg

20 mrt - Op 19 maart 2015 debatteerde de vaste Kamercommissie Volksgezondheid, Welzijn en Sport over de Kwaliteitsbrief Ouderenzorg. Rutgers wilde het belang van intimiteit en seksualiteit voor de kwaliteit van leven benadrukken. Zij maakten een manifest.
thema: Intimiteit en seksualiteit

Afbeelding bij 'Bij Omring vormen cliëntenraden de oren en ogen voor het bestuur'

Bij Omring vormen cliëntenraden de oren en ogen voor het bestuur

19 mrt - Aan deskundigheidsbevordering wordt veel aandacht gegeven, dat betaalt zich uit. Voor het bestuur is de cliëntenraad een steunpilaar in beleidsontwikkeling.
thema: Medezeggenschap

1 85 86 87

Meest gelezen

Mogelijk ook interessant