Doelstelling 1: Meer tijd en aandacht voor de bewoner

Het programma ‘Thuis in het Verpleeghuis: Waardigheid en trots op elke locatie’ heeft 3 doelstellingen. Doelstelling 1 is: Meer tijd en aandacht voor de bewoner, met meer zorgverleners en zicht op kwaliteit per locatie.

De bewoner en zijn naasten moeten er op kunnen rekenen dat er aandacht voor ze is, dat het welzijn van de bewoner voorop staat en de zorg in het verpleeghuis veilig is. De zorg past zich aan aan de bewoners, en speelt in op wat zij willen en nodig hebben.

Hieronder treft u voorbeelden van wat er in verpleeghuizen gebeurt om bovenstaande doelstelling te realiseren.

Afbeelding bij 'Verslag: Startbijeenkomst eerste groep deelnemers aan Waardigheid en trots'

Verslag: Startbijeenkomst eerste groep deelnemers aan Waardigheid en trots

25 september 2015 - Op 14 september 2015 kwam groep 1 van de deelnemers aan Waardigheid en trots bij elkaar ter kennismaking en informatie-uitwisseling.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'Sterke cliëntenraad in verpleeghuis belangrijk ijkpunt voor Inspectie'

Sterke cliëntenraad in verpleeghuis belangrijk ijkpunt voor Inspectie

17 september 2015 - De positie van de cliëntenraad is voor de Inspectie voor de Gezondheidszorg een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit van het verpleeghuis.
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'Vragenlijst V&VN: Stand van zaken zorgleefplan'

Vragenlijst V&VN: Stand van zaken zorgleefplan

15 september 2015 - V&VN wil graag weten hoe jij met het zorg(leef)plan werkt en of het zorgleefplan volgens jou bijdraagt aan het vergroten van zeggenschap van cliënten.
thema: Persoonsgerichte zorg en ondersteuning

Afbeelding bij 'Blog: Wat je als cliëntenraad beter nooit kunt zeggen'

Blog: Wat je als cliëntenraad beter nooit kunt zeggen

28 augustus 2015 - Mr. Roeland de Mol, advocaat, blogt over de unieke wettelijke positie van de cliëntenraad.
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'Advocaat De Mol: Ken de wettelijke taak van cliëntenraden'

Advocaat De Mol: Ken de wettelijke taak van cliëntenraden

26 augustus 2015 - Advocaat Roeland de Mol: ‘Cliëntenraden dienen ook het cliëntenperspectief in te brengen bij het financiële beleid van de organisatie.’
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'José Franken (CZ): ‘De cliëntenraad staat dichterbij de cliënt dan het inst..'

José Franken (CZ): ‘De cliëntenraad staat dichterbij de cliënt dan het instellingsbestuur’

18 augustus 2015 - CZ heeft bij zorgaanbieders de opdracht neergelegd om de cliëntenraad actief te betrekken bij de organisatie en de kwaliteit van zorg in 2016.
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'Surplus gaat voor excellente zorg'

Surplus gaat voor excellente zorg

17 juli 2015 - Surplus heeft de basis van zorg op orde en wil inzetten op hogere kwaliteit van zorg. Het bieden van excellente zorg is het doel van hun verbetertraject.
thema: Persoonsgerichte zorg en ondersteuning

Afbeelding bij 'Zorgmedewerkers Vilente pakken ruimte voor nieuw zorgconcept'

Zorgmedewerkers Vilente pakken ruimte voor nieuw zorgconcept

10 juli 2015 - Zorgmedewerkers van Vilente wilden verandering in hun werksituatie. Het bestuur bood hen de ruimte om zelf een oplossing te vinden.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'Leefconcept van De Leyhoeve faciliteert mantelzorg'

Leefconcept van De Leyhoeve faciliteert mantelzorg

8 juli 2015 - De appartementen van De Leyhoeve zijn zo ingericht dat mantelzorg op alle mogelijke manieren gefaciliteerd worden.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'Joost moet zich thuisvoelen bij Zorgbalans'

Joost moet zich thuisvoelen bij Zorgbalans

3 juli 2015 - Zorgbalans wil van het zorgplan eigenlijk een ‘kwaliteit van leven plan’ maken waarin de wensen, verwachtingen en mogelijkheden van de cliënt staan.
thema: Persoonsgerichte zorg en ondersteuning


Meest gelezen

Mogelijk ook interessant