Doelstelling 1: Meer tijd en aandacht voor de bewoner

Het programma ‘Thuis in het Verpleeghuis: Waardigheid en trots op elke locatie’ heeft 3 doelstellingen. Doelstelling 1 is: Meer tijd en aandacht voor de bewoner, met meer zorgverleners en zicht op kwaliteit per locatie.

De bewoner en zijn naasten moeten er op kunnen rekenen dat er aandacht voor ze is, dat het welzijn van de bewoner voorop staat en de zorg in het verpleeghuis veilig is. De zorg past zich aan aan de bewoners, en speelt in op wat zij willen en nodig hebben.

Hieronder treft u voorbeelden van wat er in verpleeghuizen gebeurt om bovenstaande doelstelling te realiseren.

Afbeelding bij 'Zorgpartners Midden-Holland'

Zorgpartners Midden-Holland

7 september 2015 - Zorgpartners Midden-Holland biedt verzorging en verpleging en doet met de intramurale tak van de organisatie mee aan Waardigheid en trots op het thema ‘cliënt centraal’.
thema: Cliënt centraal

Afbeelding bij 'Allévo'

Allévo

4 september 2015 - Allévo zet met het verbeterplan voor Waardigheid en trots in op het versterken van communicatie tussen alle betrokkenen bij de zorgverlening.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'Noorderbreedte'

Noorderbreedte

1 september 2015 - Zorgorganisatie Noorderbreedte is een zorginstelling in Friesland die met het nieuwe woonzorgcentrum Erasmus deelneemt aan het programma Waardigheid en trots op het thema ‘mantelzorg, cliënt, professional’.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'Blog: Wat je als cliëntenraad beter nooit kunt zeggen'

Blog: Wat je als cliëntenraad beter nooit kunt zeggen

28 augustus 2015 - Mr. Roeland de Mol, advocaat, blogt over de unieke wettelijke positie van de cliëntenraad.
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'Schakelring'

Schakelring

28 augustus 2015 - Schakelring is een vvt-instelling in Waalwijk die deelneemt aan het programma Waardigheid en trots op het thema ‘cliënt centraal’.
thema: Cliënt centraal

Afbeelding bij 'Advocaat De Mol: Ken de wettelijke taak van cliëntenraden'

Advocaat De Mol: Ken de wettelijke taak van cliëntenraden

26 augustus 2015 - Advocaat Roeland de Mol: ‘Cliëntenraden dienen ook het cliëntenperspectief in te brengen bij het financiële beleid van de organisatie.’
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'José Franken (CZ): ‘De cliëntenraad staat dichterbij de cliënt dan het inst..'

José Franken (CZ): ‘De cliëntenraad staat dichterbij de cliënt dan het instellingsbestuur’

18 augustus 2015 - CZ heeft bij zorgaanbieders de opdracht neergelegd om de cliëntenraad actief te betrekken bij de organisatie en de kwaliteit van zorg in 2016.
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'Surplus gaat voor excellente zorg'

Surplus gaat voor excellente zorg

17 juli 2015 - Surplus heeft de basis van zorg op orde en wil inzetten op hogere kwaliteit van zorg. Het bieden van excellente zorg is het doel van hun verbetertraject.
thema: Cliënt centraal

Afbeelding bij 'Zorgmedewerkers Vilente pakken ruimte voor nieuw zorgconcept'

Zorgmedewerkers Vilente pakken ruimte voor nieuw zorgconcept

10 juli 2015 - Zorgmedewerkers van Vilente wilden verandering in hun werksituatie. Het bestuur bood hen de ruimte om zelf een oplossing te vinden.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'Leefconcept van De Leyhoeve faciliteert mantelzorg'

Leefconcept van De Leyhoeve faciliteert mantelzorg

8 juli 2015 - De appartementen van De Leyhoeve zijn zo ingericht dat mantelzorg op alle mogelijke manieren gefaciliteerd worden.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional


Meest gelezen

Mogelijk ook interessant