Doelstelling 1: Meer tijd en aandacht voor de bewoner

Het programma ‘Thuis in het Verpleeghuis: Waardigheid en trots op elke locatie’ heeft 3 doelstellingen. Doelstelling 1 is: Meer tijd en aandacht voor de bewoner, met meer zorgverleners en zicht op kwaliteit per locatie.

De bewoner en zijn naasten moeten er op kunnen rekenen dat er aandacht voor ze is, dat het welzijn van de bewoner voorop staat en de zorg in het verpleeghuis veilig is. De zorg past zich aan aan de bewoners, en speelt in op wat zij willen en nodig hebben.

Hieronder treft u voorbeelden van wat er in verpleeghuizen gebeurt om bovenstaande doelstelling te realiseren.

Afbeelding bij 'Volckaert geeft cliënten én medewerkers de regie om tot de beste zorg te komen'

Volckaert geeft cliënten én medewerkers de regie om tot de beste zorg te komen

13 oktober 2015 - Medewerkers van Volckaert sloten september 2015 het project ‘Cliënt in Regie’ af. Een boom op het podium verbeeldde de worteling en groei van het proces.
thema: Cliënt centraal

Afbeelding bij 'BrabantZorg'

BrabantZorg

12 oktober 2015 - BrabantZorg wil familie ‘partner’ in zorg laten zijn, samen met medewerkers en vrijwilligers, voor groeimogelijkheden van bewoners in het dagelijks leven.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'Brochure Familieparticipatie van Azora: familie als partner in zorg'

Brochure Familieparticipatie van Azora: familie als partner in zorg

9 oktober 2015 - De brochure Familieparticipatie benadrukt het belang dat Azora hecht aan het actief betrekken van familie bij de dagelijkse zorg.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'QuaRijn'

QuaRijn

7 oktober 2015 - QuaRijn neemt met locatie De Koekoek deel aan het programma Waardigheid en trots met de ambitie om regionaal ‘de beste in dementie-zorg’ te worden.
thema: Zorgplannen

Afbeelding bij 'Krachtgesprek van Schakelring: van zelfredzaamheid naar samenkracht'

Krachtgesprek van Schakelring: van zelfredzaamheid naar samenkracht

2 oktober 2015 - Schakelring voert Eigen Kracht gesprekken met (wijk)bewoners om eigen regie te ‘scoren’ en te bespreken waarin zij graag meer zelf willen beslissen.
thema: Cliënt centraal

Afbeelding bij 'Verslag: Startbijeenkomst derde groep deelnemers aan Waardigheid en trots'

Verslag: Startbijeenkomst derde groep deelnemers aan Waardigheid en trots

2 oktober 2015 - Op dinsdag 22 september 2015 vond de startbijeenkomst plaats van de derde groep deelnemers aan Waardigheid en trots.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'Campagne tegen eenzaamheid in de langdurige zorg'

Campagne tegen eenzaamheid in de langdurige zorg

1 oktober 2015 - De campagne ‘Zorg tegen eenzaamheid’ wil een bijdrage leveren aan het voorkomen of verminderen van eenzaamheid bij cliënten in de langdurige zorg.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'Anja Schouten (Zorgbalans): ‘Laat denken in productiedoelen los’'

Anja Schouten (Zorgbalans): ‘Laat denken in productiedoelen los’

30 september 2015 - Anja Schouten, bestuursvoorzitter van Zorgbalans, sprak met Skipr over de hervormingen van de zorg en de rol van zorginstellingen daarbij.
thema: Cliënt centraal

Afbeelding bij 'Rob Winkens (Cicero Zorggroep): De clash tussen ‘twee werelden’'

Rob Winkens (Cicero Zorggroep): De clash tussen ‘twee werelden’

29 september 2015 - Rob Winkens werkt als verpleegkundig gedragsconsulent bij Cicero Zorggroep en blogt over de complexe zorg in de sector VVT.
thema: Cliënt centraal

Afbeelding bij 'Groeiend thuisgevoel bij Erasmus van Zorggroep Noorderbreedte'

Groeiend thuisgevoel bij Erasmus van Zorggroep Noorderbreedte

29 september 2015 - In het dit jaar geopende woonzorgcentrum Erasmus lukt het Zorggroep Noorderbreedte steeds beter om de bewoners een echt thuisgevoel te geven. Noorderbreedte neemt met dit woonzorgcentrum deel aan Waardigheid en trots.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional


Meest gelezen

Mogelijk ook interessant