Doelstelling 1: Meer tijd en aandacht voor de bewoner

Het programma ‘Thuis in het Verpleeghuis: Waardigheid en trots op elke locatie’ heeft 3 doelstellingen. Doelstelling 1 is: Meer tijd en aandacht voor de bewoner, met meer zorgverleners en zicht op kwaliteit per locatie.

De bewoner en zijn naasten moeten er op kunnen rekenen dat er aandacht voor ze is, dat het welzijn van de bewoner voorop staat en de zorg in het verpleeghuis veilig is. De zorg past zich aan aan de bewoners, en speelt in op wat zij willen en nodig hebben.

Hieronder treft u voorbeelden van wat er in verpleeghuizen gebeurt om bovenstaande doelstelling te realiseren.

Afbeelding bij 'Verslag: Startbijeenkomst tweede groep deelnemers aan Waardigheid en trots'

Verslag: Startbijeenkomst tweede groep deelnemers aan Waardigheid en trots

29 september 2015 - Op 21 september 2015 kwam groep 2 van de deelnemers aan Waardigheid en trots bij elkaar ter kennismaking en informatie-uitwisseling.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'Verslag: Startbijeenkomst eerste groep deelnemers aan Waardigheid en trots'

Verslag: Startbijeenkomst eerste groep deelnemers aan Waardigheid en trots

25 september 2015 - Op 14 september 2015 kwam groep 1 van de deelnemers aan Waardigheid en trots bij elkaar ter kennismaking en informatie-uitwisseling.
thema: Mantelzorg, cliënt, professional

Afbeelding bij 'Vragenlijst V&VN: Stand van zaken zorgleefplan'

Vragenlijst V&VN: Stand van zaken zorgleefplan

15 september 2015 - V&VN wil graag weten hoe jij met het zorg(leef)plan werkt en of het zorgleefplan volgens jou bijdraagt aan het vergroten van zeggenschap van cliënten.
thema: Persoonsgerichte zorg en ondersteuning

Afbeelding bij 'Blog: Wat je als cliëntenraad beter nooit kunt zeggen'

Blog: Wat je als cliëntenraad beter nooit kunt zeggen

28 augustus 2015 - Mr. Roeland de Mol, advocaat, blogt over de unieke wettelijke positie van de cliëntenraad.
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'Advocaat De Mol: Ken de wettelijke taak van cliëntenraden'

Advocaat De Mol: Ken de wettelijke taak van cliëntenraden

26 augustus 2015 - Advocaat Roeland de Mol: ‘Cliëntenraden dienen ook het cliëntenperspectief in te brengen bij het financiële beleid van de organisatie.’
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'José Franken (CZ): ‘De cliëntenraad staat dichterbij de cliënt dan het inst..'

José Franken (CZ): ‘De cliëntenraad staat dichterbij de cliënt dan het instellingsbestuur’

18 augustus 2015 - CZ heeft bij zorgaanbieders de opdracht neergelegd om de cliëntenraad actief te betrekken bij de organisatie en de kwaliteit van zorg in 2016.
thema: Medezeggenschap

Afbeelding bij 'Manifest intimiteit en seksualiteit in de ouderenzorg'

Manifest intimiteit en seksualiteit in de ouderenzorg

20 maart 2015 - Op 19 maart 2015 debatteerde de vaste Kamercommissie Volksgezondheid, Welzijn en Sport over de Kwaliteitsbrief Ouderenzorg. Rutgers wilde het belang van intimiteit en seksualiteit voor de kwaliteit van leven benadrukken. Zij maakten een manifest.
thema: Persoonsgerichte zorg en ondersteuning

1 101 102 103

Meest gelezen

Mogelijk ook interessant