Doelstelling 3: Leren, verbeteren en innoveren

Het programma ‘Thuis in het Verpleeghuis: Waardigheid en trots op elke locatie’ heeft 3 doelstellingen.  Doelstelling 3 is: Leren, verbeteren en innoveren, door inzet van ‘Waardigheid en trots op locatie’, door het investeren in meer kennis voor professionalisering van zorgverleners en door ruim baan te bieden voor innovatie.

Door te leren, te verbeteren en te innoveren wordt de verpleeghuiszorg geleidelijk beter.

Hieronder treft u voorbeelden van wat er in verpleeghuizen gebeurt om bovenstaande doelstelling te realiseren.

Afbeelding bij 'Welk verpleeghuis of verzorgingshuis wint de cliëntvriendelijkheidsprijs?'

Welk verpleeghuis of verzorgingshuis wint de cliëntvriendelijkheidsprijs?

13 november 2015 - ZorgkaartNederland reikt op woensdag 9 december de prijs voor het meest cliëntvriendelijke verpleeg-/verzorgingshuis van 2015 uit.
thema: Leren en verbeteren van kwaliteit

Afbeelding bij 'Zinzia Zorggroep maakt kwaliteitzelfportret'

Zinzia Zorggroep maakt kwaliteitzelfportret

10 november 2015 - Het kwaliteitzelfportret helpt Zinzia Zorggroep om vanuit andere perspectieven naar kwaliteit te kijken, niet uitsluitend vanuit beleid en cijfers.
thema: Leren en verbeteren van kwaliteit

Afbeelding bij 'Goede mondzorg ouderen verbetert kwaliteit van leven'

Goede mondzorg ouderen verbetert kwaliteit van leven

9 november 2015 - 9 organisaties delen hun voortgang en interventies om mondzorg voor cliënten te verbeteren in het rapport ‘Alliantie Mondzorg: het werkt’.
thema: Leren en verbeteren van kwaliteit

Afbeelding bij 'Rapport Alliantie Mondzorg: het werkt!'

Rapport Alliantie Mondzorg: het werkt!

9 november 2015 - In het rapport ‘Alliantie Mondzorg: het werkt’ treft u de resultaten aan van het afgeronde In voor zorg-project Alliantie Mondzorg.
thema: Leren en verbeteren van kwaliteit

Afbeelding bij 'Verplichting CQi-vragenlijst voor meten van cliëntervaringen in Wlz vervalt'

Verplichting CQi-vragenlijst voor meten van cliëntervaringen in Wlz vervalt

5 november 2015 - Zorgorganisaties zijn vanaf 1 januari 2016 niet meer verplicht om de CQi-vragenlijst VVT te gebruiken voor het meten van cliëntervaringen in de Wlz.
thema: Leren en verbeteren van kwaliteit

Afbeelding bij 'IGZ vernieuwt toezicht met lekeninspecteurs in de verpleeghuiszorg'

IGZ vernieuwt toezicht met lekeninspecteurs in de verpleeghuiszorg

15 oktober 2015 - Lekeninspecteurs, zelfevaluatie en audits: de Inspectie voor de Gezondheidszorg vernieuwt het toezicht in de verpleeghuiszorg.
thema: Leren en verbeteren van kwaliteit

Afbeelding bij 'Alliantie Mondzorg prachtig voorbeeld voor kwaliteitsverbetering in verpleeghuiz..'

Alliantie Mondzorg prachtig voorbeeld voor kwaliteitsverbetering in verpleeghuizen

13 oktober 2015 - Alliantie Mondzorg: initiatief van ActiZ, Verenso, Vilans, V&VN, VWS en 9 zorgorganisaties. Zij werden begeleid door het afgeronde programma In voor zorg!
thema: Leren en verbeteren van kwaliteit

Afbeelding bij 'ZN Dialoog: Afscheid van de afvinklijstjes in de verpleeghuiszorg'

ZN Dialoog: Afscheid van de afvinklijstjes in de verpleeghuiszorg

7 oktober 2015 - Anneke Augustinus en Karin Lieber spreken in ZN Dialoog 11 over kwaliteitsontwikkeling, financiering en samenwerking in de verpleeghuiszorg.
thema: Leren en verbeteren van kwaliteit

Afbeelding bij 'Interviewteams ZorgkaartNederland vragen bewoners naar kwaliteit verpleeghuis'

Interviewteams ZorgkaartNederland vragen bewoners naar kwaliteit verpleeghuis

29 juli 2015 - Deze week zijn interviewteams van ZorgkaartNederland gestart om in verpleeghuizen van bewoners te horen en op te tekenen hoe ze zich voelen in het huis.
thema: Leren en verbeteren van kwaliteit

Afbeelding bij 'Zorginstituut wil meer inzicht in meetmethoden voor kwaliteit van leven'

Zorginstituut wil meer inzicht in meetmethoden voor kwaliteit van leven

10 juli 2015 - Er is meer inzicht nodig in de methoden om kwaliteit van leven vast te stellen, concludeert Zorginstituut Nederland na een inventarisatie.
thema: Leren en verbeteren van kwaliteit


Meest gelezen

Mogelijk ook interessant