Doelstelling 3: Leren, verbeteren en innoveren

Het programma ‘Thuis in het Verpleeghuis: Waardigheid en trots op elke locatie’ heeft 3 doelstellingen.  Doelstelling 3 is: Leren, verbeteren en innoveren, door inzet van ‘Waardigheid en trots op locatie’, door het investeren in meer kennis voor professionalisering van zorgverleners en door ruim baan te bieden voor innovatie.

Door te leren, te verbeteren en te innoveren wordt de verpleeghuiszorg geleidelijk beter.

Hieronder treft u voorbeelden van wat er in verpleeghuizen gebeurt om bovenstaande doelstelling te realiseren.

Afbeelding bij 'Humanitas Deventer: wijzer uit de crisis met corona-ondersteuning'

Humanitas Deventer: wijzer uit de crisis met corona-ondersteuning

7 juli 2020 - Bij Humanitas Deventer ging een coach aan de slag om te ondersteunen bij de corona-aanpak. Wat zijn de ervaringen?
thema's: Leiderschap, governance en management, Gebruik van hulpbronnen

Afbeelding bij 'Wilco Achterberg: ‘Dit is waarvoor we het doen’'

Wilco Achterberg: ‘Dit is waarvoor we het doen’

6 juli 2020 - Voor allerlei organisaties die met de zorg te maken hebben, had de coronacrisis een flinke impact. Hoe ga je hiermee om en wat zijn de geleerde lesssen? Dit vroegen wij aan het academisch netwerk ouderenzorg UNC-ZH.
thema's: Veiligheid, Leiderschap, governance en management, Gebruik van hulpbronnen

Afbeelding bij 'KIK-V: naar een betere uitwisseling van kwaliteitsinformatie verpleeghuiszorg'

KIK-V: naar een betere uitwisseling van kwaliteitsinformatie verpleeghuiszorg

1 juli 2020 - Zorgaanbieders en ketenpartijen werken samen in het programma ‘Keteninformatie Kwaliteit Verpleeghuiszorg’ aan een betere gegevensuitwisseling van kwaliteitsinformatie.
thema's: Veiligheid, Gebruik van informatie, Personeelssamenstelling, Leren en verbeteren van kwaliteit

Afbeelding bij 'De positieve bijvangst van de coronacrisis: MDO’s via beeldbellen'

De positieve bijvangst van de coronacrisis: MDO’s via beeldbellen

30 juni 2020 - Wat neemt Tangenborgh mee uit de coronacrisis? Dat een MDO (Multidisciplinair overleg) via beeldbellen het contact met de familie ten goede komt.
thema's: Technologie, Persoonsgerichte zorg en ondersteuning

Afbeelding bij 'Patyna pakt zorgkloof aan met arbeidsbesparende technologie'

Patyna pakt zorgkloof aan met arbeidsbesparende technologie

30 juni 2020 - Zorgorganisaties in Friesland werken samen om de uitdagingen van de arbeidsmarkt het hoofd te bieden. Met als belangrijke inzet: technologie.
thema's: Technologie, Gebruik van hulpbronnen

Afbeelding bij 'Analyse vergaderstukken crisisteams verpleeghuizen brengt verloop coronacrisis i..'

Analyse vergaderstukken crisisteams verpleeghuizen brengt verloop coronacrisis in beeld

29 juni 2020 - Onderzoekers van UNC-ZH en UNO-UMCG hebben de vergaderstukken van crisisteams van verpleeghuizen geanalyseerd om het verloop van de coronacrisis in beeld te brengen.
thema's: Veiligheid, Leren en verbeteren van kwaliteit, Leiderschap, governance en management

Afbeelding bij 'Analyse: experts crisisteams blikken terug op coronamaatregelen (week 15 t/m 20)'

Analyse: experts crisisteams blikken terug op coronamaatregelen (week 15 t/m 20)

25 juni 2020 - Welke coronamaatregelen zijn volgens experts uit de crisisteams het belangrijkst bij een corona-uitbraak in het verpleeghuis? Bekijk de analyse van UNC-ZH en UNO-UMCG.
thema's: Veiligheid, Leren en verbeteren van kwaliteit, Leiderschap, governance en management

Afbeelding bij 'Leren van Brabant: nazorg na corona'

Leren van Brabant: nazorg na corona

23 juni 2020 - Deel 2 van een drieluik over corona in Brabant: de nazorg. Hoe zorg je goed voor de medewerkers en wat zijn geleerde lessen?
thema's: Arbeidsmarkt, Deskundigheid professionals, Leren en verbeteren van kwaliteit

Afbeelding bij 'Natasja Cassin: Even afstand en de nodige rust'

Natasja Cassin: Even afstand en de nodige rust

23 juni 2020 - In het derde blog van Natasja reflecteert ze na een intensieve coronaperiode op een aantal vraagstukken voor ze rust neemt.
thema: Leren en verbeteren van kwaliteit

Afbeelding bij 'Meer tijd voor bewoners door een online reserveringssysteem voor bezoekers'

Meer tijd voor bewoners door een online reserveringssysteem voor bezoekers

22 juni 2020 - Zolang bezoek alleen op afspraak mogelijk is, brengt dat een hoop administratie voor de medewerkers met zich mee. Het Rotterdamse Aafje lost het op met een online reserveringssysteem.
thema's: Technologie, Veiligheid, Gebruik van hulpbronnen


Meest gelezen

Mogelijk ook interessant