Cliëntvriendelijkheid bij de Frankelandgroep: ‘Zo gewoon mogelijk’!

Geplaatst op: 5 januari 2017
Laatst gewijzigd op: 5 januari 2017

De Frankelandgroep, deelnemer aan het programma Waardigheid en trots, hecht veel belang aan cliëntvriendelijkheid. Dit werd beloond met een nominatie voor de Patiëntvriendelijkheidsprijs van Patiëntenfederatie Nederland en ZorgkaartNederland. Een prijs gebaseerd op ervaringen die patiënten delen op  ZorgkaartNederland, de ervaringssite van de zorg. In de categorie ‘Meest cliëntvriendelijke verpleeghuis’ werd de Frankelandgroep 2e. De winst ging naar WarmThuis, ook deelnemer aan het programma Waardigheid en trots. Het afgelopen jaar kreeg de Frankelandgroep in totaal  175 waarderingen met een gemiddeld cijfer van een 9. 98,8% van de mensen beveelt de organisatie aan.

‘Zo gewoon mogelijk’

In het kader van de nominatie maakte de Frankelandgroep een video waarin ze laten zien hoe zij cliëntvriendelijkheid zien en nastreven. De Frankelandgroep wil de kijker iets meegeven over cliëntvriendelijkheid. ‘De kern van ons verhaal is: blijf dichtbij jezelf én dus ook bij de cliënt en de medewerkers. Zie cliënten als kwetsbare medemensen die net als iedereen gebaat zijn met persoonlijke aandacht. Vraag aan cliënten wat ze willen. Dan ontdek je dat die wensen vaak ook waargemaakt kunnen worden! Als je het maar wil en ermee aan de slag gaat.’ Ben de Koning, bestuurder van de Frankelandgroep, eindigt zijn verhaal met de slogan: ‘Heel ingewikkeld is het niet maar eenvoudiger kunnen we het niet maken.’

De Frankelandgroep werd dit jaar benoemd tot Beste Werkgever 2016 met een score van 8,9. Volgens het onderzoeksbureau Effectory en Intermediair kwam de organisatie het beste uit de bus in zowel de categorie Zorginstellingen als de categorie Non-profit > 1000 medewerkers. Daarnaast hebben ze voor alle locaties en Thuiszorg Ouderen Frankelandgroep (TOF) gouden keurmerken ontvangen voor de kwaliteit van de zorg.

Meer weten